Cold calling: wat kun je hiermee bereiken?

Wanneer je al mijn opdrachtgevers, die via cold calling klant zijn geworden, zou vragen hoe zij het liefste benaderd zouden worden is er niet één die zegt; koude acquisitie. In het verleden is deze techniek van sales toch zeer effectief gebleken voor Quebit en persoonlijk heb ik middels cold calling meer dan 1000 opdrachtgevers binnen gehaald.

De juiste benadering is essentieel

In het verleden hebben opdrachtgevers weleens aangegeven normaal nooit in te gaan op koude acquisitie, maar toevallig die ene keer wel. Het betreft een kwestie van timing en de juiste benadering. Wij zijn vasthoudend en doortastend, maar hebben geen haast. Een potentiële opdrachtgever moet jou namelijk niet als opdringerig ervaren.

Sander Kuiper

#Online marketing

Het scoren van een nieuwe opdrachtgever heeft niet alleen met skills te maken, maar soms bel je gewoon op het juiste moment. Soms verkeert iemand in opperbeste stemming, zijn er een paar mooie deals gescoord die dag en ja waarom ook niet; #online marketing!

1 op de 100

De meeste gesprekken worden als vervelend ervaren, want 100 calls leverden ons gemiddeld 3,5 afspraken op waar 1 deal uit voort kwam. 90 van de 100 personen die werden gebeld zat niet op een sales gesprek te wachten. Bij de 10 personen die het belletje als positief ontvangen, zal je dan echt het verschil moeten maken.

Onze opdrachtgevers die klant zijn geworden middels cold calling zijn wellicht ook 99 keer benaderd op een verkeerd moment, met een product of dienst waar geen interesse in was. Mogelijk zijn zij ook weleens benaderd door personen die hun vak niet verstaan. Het negatieve gevoel met betrekking tot cold calling zal daarom naar mijn mening ook altijd blijven overheersen.

Meer weten over cold calling?

Wil je meer weten over cold calling? Neem dan contact op en vraag onze sales toppers om advies!


Dit blog is geschreven door

Sander Kuiper Sales Manager