Word franchisenemer!

Waarom organische zoekresultaten effectiever zijn dan Google advertenties?

Dat de positie die jouw bedrijf op Google bezit een bepalende factor is voor zaken als bereikbaarheid, conversie en online marketing in het algemeen hoeven wij je wellicht niet meer uit te leggen. Dat er een weloverwegen keuze gemaakt moet worden tussen adverteren of het focussen op organische zoekresultaten is een tweede. Graag legt online marketing bureau Quebit je uit wat het verschil is en hoe jij hiermee kan besparen op kosten en tegelijkertijd effectiever online kan adverteren!

Hoe kan ik gevonden worden op Google?

Als bedrijf kun je gevonden worden op de SERT, wat staat voor Search Engine Result Page. Op deze pagina zal je waarschijnlijk veel tijd doorgebracht hebben. Het is namelijk de pagina waar je het antwoord op al je vragen kunt vinden. Zo ook consumenten, die zoeken naar hetgeen wat zij nodig hebben en wellicht door jou wordt aangeboden. De organische zoekresultaten zijn resultaten waar je niet voor betaald en door de algoritmes van Google gerangschikt worden. Dit doen zij op basis van de content van je website. De kans om gevonden te worden door Google vergroot je door je website op het gebied van SEO te optimaliseren. Daarentegen is adverteren een makkelijkere uitweg: door een bepaald bedrag te betalen kom je ook op de SERT-pagina te staan.

Alle voordelen op een rijtje

Betaald adverteren is een manier om een plek op de SERT-pagina te bemachtigen. Desondanks brengt de optimalisatie van SEO vele voordelen met zich mee die onder meer bijdragen aan de kwaliteit van je website:

  • Door aan SEO te doen verbeter je de leesbaarheid van de content op je website. Dat wilt zeggen dat de content voor je klanten begrijpelijk is, wat je als bedrijf natuurlijk wilt!
  • De kans op conversie is vele malen groter: door actiegerichte (call-to-action) content te publiceren zet je je klant aan tot het doen van een gewenste actie: bijvoorbeeld het kopen van een product.
  • In de praktijk blijkt dat het betalen voor een hoge plek op de SERT-pagina minder bezoeken oplevert dan het geval is bij het verbeteren van de SEO van jouw website.
  • Als laatste maar zeker niet het minst belangrijke zijn organische zoekresultaten vele malen goedkoper!

Neem contact met ons op!

Ben je overtuigd van het belang van SEO? Wij maken jou graag wegwijs in de wereld van Google en hoe je opvalt onder jouw doelgroep op Google. Quebit biedt workshops aan waar de werking van Google algoritmes en SEO-technieken jou haarfijn worden uitgelegd. Je kunt de SEO ook uitbesteden aan Quebit, waar een gedreven team van professionals aan de slag gaat met jouw online marketing. Heb je hier interesse in? Graag verzoeken wij jou dan om contact met ons op te nemen!


Contactformulier

Dit blog is geschreven door

Dylan van Essen Online Marketeer