online marketing scan

Man versus Machine of Man and Machine?

Onlangs kwamen wij een nieuwsbericht tegen met de titel ‘’The Future of Travel: Man vs. Machine’’. Het bericht ging over Qubit, een niet met Quebit te verwarren humanoïde robot. Deze specifieke robot, genaamd Mario, wordt vanaf heden ingezet als werknemer van het Marriot Hotel in Gent. Het Marriot Hotel is het eerste hotel ter wereld dat een robot in dienst neemt.

De vraag die vaker opkomt bij dit soort verhalen, is of robots niet tè slim worden en er hierdoor geen tweestrijd ontstaat tussen mensen en machines, oftewel Man versus Machine.

Qubit robot

Quebit together with Google

Ook bij Quebit hebben wij eigenlijk te maken met robots, namelijk die van Google. De Googlebot, ook wel Spider genoemd, is een webcrawling-robot die wordt gebruikt om websites te vinden en te scannen door links van de ene naar de andere webpagina te volgen.

Hiervoor gebruikt Google talloze computers, om in totaal miljarden pagina’s op het internet te doorzoeken/crawlen. Computerprogramma’s bepalen hierbij welke sites worden doorzocht, hoe vaak dat gebeurt en hoeveel pagina’s er per website worden opgehaald. Per keer dat het crawlproces plaatsvindt, worden wijzigingen aan de website meegenomen en wordt de index van Google geüpdatet.

Het verschil met ‘’Man versus Machine’’, is dat Quebit niet tegenover de robots van Google staat, maar dat zij juist met de robots moet samenwerken, ‘’Quebit together with Google’’. Door er als Quebit zijnde voor te zorgen dat de robots van Google voorzien worden van website-informatie die voor hun relevant is, zal Google de websites een betere beoordeling geven en zullen de websites beter scoren. Het is voor Quebit dus zaak om ‘’samen te werken’’ met de robots van Google, om zo optimale resultaten te kunnen boeken.

Meer informatie

Wilt u weten graag wat Quebit, in samenwerking met Google, kan betekenen voor uw website? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie!


Dit blog is geschreven door

Kirsten van Beek Online Marketeer