Hoe val je nog op door middel van Social Media?

Social media is een platform dat de interactie tussen bedrijven en online Nederland aandrijft. Niet alleen de consument, maar ook bedrijven zijn aanwezig op het internet. Social media is daarom de ultieme plek om engagement te bedrijven om zo in het vizier van de Nederlandse consument te komen. Social media is onder meer om deze reden niet meer weg te denken. Omdat Nederland een groot aantal bedrijven telt waarvan het merendeel zijn weg al heeft gevonden naar het verbindende platform, wordt het steeds lastiger om op te vallen. Quebit helpt je daarom graag op weg. Lees verder en ontdek hoe u zo in het oog van de consument loopt!

Blijf dicht bij jezelf, zo onderscheidt je je!

Als je je wilt onderscheiden van andere bedrijven, is het belangrijk om je core business sterk te benadrukken. De core business staat gelijk aan je Unique Selling Point, hetgeen waarmee jij je onderscheidt van concurrenten. Social media is de thuisbasis van marketing trends als content marketing en CSR en helpen je om het onderscheidend vermogen van je bedrijf te vergroten. Als volgt geven wij een paar tips:

  • Licht je kernactiviteiten uit! Misschien is jouw product of dienst geen gat in de markt, maar onderscheiden kun je altijd, bijvoorbeeld op klantenservice of story-telling. Zo ook op social media;
  • Hou je concurrent in de gaten. Deze is gegarandeerd aanwezig en door de transparantie die het internet met zich meebrengt kun je deze op de voet volgen. Zo kun je jouw koers scherp houden;
  • Content marketing wordt vaak uitgeoefend op social media. Door regelmatig relevante content te publiceren kun je inspelen op het gevoel van de consument. Maak het interessant voor de klant;
  • Maak goed gebruik van het sociale netwerk waarop je actief bent. Facebook biedt ruimte voor informatieve content en YouTube voor visuele content. Daar leest u zo meer over;

De Nederlandse consument online

De Nederlandse consument is online te vinden en daarom is het belangrijk aanwezig te zijn op het internet. Bij actieve deelname aan sociale media is het belangrijk om enkele sociale netwerken tot het volle potentieel te benutten. Kies in dit geval voor sociale netwerken die bij het karakter van je bedrijf passen. Bent u actief in de B2B-sector? Dan heeft u er wellicht meer baat bij intensief aanwezig te zijn op LinkedIn.

Social media statistieken

Leeftijdsgroep is een belangrijk element waar je je als bedrijf zijnde op kunt onderscheiden. Door de doelgroep te specificeren bereik je met een aansluitende marketingstrategie de juiste consumenten. Uit het schema hierboven kunt u opmaken hoe de aanwezigheid op social media verdeeld is over de leeftijdsgroepen. Kies een sociaal netwerk waar je doelgroep in grote mate aanwezig is en waar je je volledig op richt! Tenslotte is de keuze van social media bepalend voor de manier waarop jij de consument benadert. Verkoop jij kleding? De nieuwe collectie delen via Instagram om vervolgens een link erbij te voegen creëert conversie. Een bedrijf dat cursussen verzorgt voor andere bedrijven kan de klant op de hoogte houden door gebruik te maken van bijvoorbeeld LinkedIn.

Neem contact met ons op!

Ondanks het feit dat onderscheidend vermogen van groot belang is voor Social Media Marketing, hebben wij hiermee enkel een tipje van de sluier gelicht. Er zijn namelijk nog veel meer aspecten die bijdragen aan het succes van een bedrijf op het gebied van social media. Quebit kan social media, maar ook andere vormen van online marketing uit handen nemen. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!


Dit blog is geschreven door

Dylan van Essen Online Marketeer