Quebit team

Vijf tips voor een succesvolle website

Jouw website is slechts een middel om je doel te bereiken. Wij staan daarom altijd stil bij de kern: de website. Waar dient je website voor, en wie is de doelgroep? Wil je enthousiasmeren, interesseren of de bezoeker overhalen tot actie? Het is belangrijk deze vragen eerst te beantwoorden voordat je een nieuwe website bouwt.

Een succesvolle website bouwen

Vergelijk jouw website eens met de bouw van een huis. Wanneer je gaat bouwen zonder fundering zal het geen succes worden. Voor een succesvolle website gelden eigenlijk dezelfde regels. Wanneer je veel geld besteedt aan Google Ads, maar jouw website converteert niet, dan heb je er uiteindelijk niets aan. Om bovenstaande situaties te voorkomen delen wij 5 tips voor een succesvolle website!

Tip 1: Een overzichtelijke homepage met direct een duidelijke call-to-action.

Zorg dat jouw telefoonnummer en e-mailadres direct en duidelijk te zien en te benaderen zijn. Het belangrijkste kenmerk van een goede website is dat hij converteert. Dat mensen doen wat ze moeten doen: bellen of bestellen. Wees daarom duidelijk wat je de bezoekers aanbiedt en waarom zij dat bij jou zouden moeten aanschaffen.

Tip 2: Goede teksten zullen bijdragen aan een hogere positie en uiteindelijk leiden tot meer bezoekers.

Na het uitvoeren van een zoekwoordenanalyse kun je beginnen met jouw teksten op de website. Op welke woorden wordt gezocht door jouw opdrachtgevers en waar wil je op gevonden worden? Welk product of dienst bied je aan? Iedere zoekopdracht of onderwerp kan worden gekoppeld aan een aparte landingspagina en hier kun je unieke teksten aan toevoegen. Echter blijft het allerbelangrijkst dat je voor de voor de bezoekers blijft schrijven en je jezelf niet verliest in de eindeloze ‘SEO tricks’ waardoor jouw tekst onprettig wordt om te lezen.

Wij kunnen je hier natuurlijk in ondersteunen. Onze SEO specialisten weten precies hoe zij een tekst moeten opbouwen zodat hij leesbaar blijft en tegelijkertijd goed scoort op SEO gebied. Geïnteresseerd of benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op en vraag naar onze SEO Abonnementen!

Tip 3: Verrijk je website met extra pagina’s. Bijvoorbeeld een blog of een pagina over de organisatie zelf.

Als jouw website aan alle basiseisen voldoet, maar je merkt dat de concurrentiestrijd nog niet gewonnen is, kunt je pagina’s aan jouw website toevoegen. Een blog is bijvoorbeeld een mooie manier om jouw kennis te delen en tevens jouw website op regelmatige basis van verse content te voorzien. Daarnaast is het goed om de Unique Selling Points van jouw organisatie te benoemen en een stukje betrokkenheid te creëren bij jouw bezoekers door een pagina aan jouw organisatie en medewerkers te wijden.

Tip 4: Zorg dat beeldmateriaal origineel en van goede kwaliteit is

Belangrijk is om jouw website visueel aantrekkelijk te maken. Afbeeldingen spelen hier een grote rol in. Let hierbij wel op dat je niet zomaar afbeeldingen van het internet haalt. Dit kan je een hele hoge boete opleveren. Lees hier hoe dat werkt. Je kunt er dus voor kiezen om via een beeldbank afbeeldingen te kopen, maar je kunt ze natuurlijk ook zelf maken. Origineel en persoonlijk.

Tip 5: Verschillende manieren om contact op te nemen

Denk aan een ‘bel-mij-terug’-formulier, een contactformulier of een offerteaanvraagformulier. Wanneer een bezoeker geïnteresseerd is in een product of dienst, is het zaak om de bezoeker te voorzien in gemakkelijke manieren om contact met je op te nemen. Het is daarom belangrijk om op elke pagina aan te geven waar jouw contactgegevens te vinden zijn en hoe contact met je opgenomen kan worden. Een kort contactformulier onderaan elke pagina maakt de drempel om contact op te nemen kleiner. De bezoeker hoeft de pagina niet te verlaten en kan direct contact opnemen.

Enthousiast?

Ben je razend enthousiast geworden om deze tips door te voeren in jouw eigen website, maar kun je wel wat ondersteuning gebruiken of geef je dit liever direct uit handen aan professionals en specialisten in online marketing? Wij staan voor je klaar! Vul onderstaand jouw gegevens in en wij nemen direct contact met je op! Samen tillen wij jouw website naar een hoger niveau!


Maak kennis met Quebit

Dit blog is geschreven door

manager operations Kirsten
Kirsten van Beek Operations manager