Conversie optimalisatie

Zoveel mogelijk leads genereren door middel van online marketing?

U investeert in online marketing, met als doel bijvoorbeeld het verkrijgen van naamsbekendheid, of het vergaren van contactaanvragen of bestellingen. Wanneer dit doel bereikt wordt noemen we dit een conversie. Een doel kan ook zijn een bezoeker die langer dan een minuut op de website verblijft, of een bepaald pad binnen de website volgt.

Hoe kunt u zorgen voor een optimale conversie?

Alle online marketing middelen zijn erop gericht dat uw organisatie contactaanvragen of bestellingen ontvangt. Maar hoe zorg je ervoor dat bezoekers verleid worden om contact op te nemen? Wanneer wij in ons online marketing plan de kansen om conversie te verbeteren benoemen, letten wij op verschillende punten:

Is conversie laagdrempelig mogelijk?

Vanzelfsprekend het opnemen van contact laagdrempelig te maken: Verstop de contactmogelijkheden niet, en maak formulieren niet langer dan nodig. Maak geen velden verplicht als dit voor de afhandeling van de lead niet noodzakelijk is.

Sluiten de pagina’s goed aan op de ingetikte zoekopdracht?

Zorg ervoor dat de Adwords advertenties en vermelding bij de organische resultaten in Google aansluiten op de pagina waar de bezoeker terecht komt. Middels advertentietekst en Google-vermelding kunt u ook uw doelgroep hier al op voorbereiden en enthousiast voor maken.

Vraag de online marketing scan aan!

In onze online marketing scan nemen wij diverse aspecten met betrekking tot conversiegerichtheid van uw huidige online marketing onder de loep, en benoemen diverse verbeterpunten. Direct een afspraak maken voor de online marketing scan? Bel 0297-745555, of vul onderstaand formulier in en wij bellen u binnen 1 werkdag terug!