Google partner
0297 745 555
Social media en linkbuilding

Social media en linkbuilding

Google beoordeelt websites op basis van een aantal kenmerken en verwijzingen. Hoe meer links er op andere websites naar uw website zijn, hoe beter dit doorwerkt op een goede ranking in Google. Ranking betekent, vrij vertaald: de positie van uw website binnen de zoekresultaten van een zoekmachine. Links vanuit Youtube, Twitter en Facebook werken goed doordat deze platformen veel bezocht worden. Daarnaast kunt u hier zelf invloed op uitoefenen!

Social media zorgt voor populariteit

Veel ondernemers weten precies hoe ze over willen komen. Ze stralen in het dagelijks leven autoriteit uit en de website is voorzien van goede teksten. Toch zijn de mogelijkheden van social media nog niet, of niet optimaal benut. Wanneer u op verschillende platformen autoriteit uitstraalt, dan zal het niet lang duren voordat uw klanten en relaties u gaan volgen. U stijl verandert niet alleen, uw bereik wordt ook groter.

Waar uw website het perfecte kanaal is voor uw sales, is social media het beste in te zetten voor engagement. Met ‘engagement’ bedoelen we hier ‘binding’, maar ook het creëren van fans en volgers. De kern van een goede online campagne is het periodiek plaatsen van content en het op gang brengen van discussies. U kunt leuke achtergrondinformatie of nieuws gerelateerde artikelen plaatsen waarvoor uw website minder geschikt is. Hierdoor creëert u een community en u zult uiteindelijk door u volgers beloond worden.

Ook recent onderzoek toont aan dat social media u extra omzet oplevert. Een betalende klant die u volgt op Facebook, zal gemiddeld een hoger bedrag besteden. Daarnaast is de kans groter dat hij of zij voor een herhalingsaankoop ook weer bij u aanklopt.

Webcare

Doordat social media interactief is, is het gemakkelijk om service online te verlenen. Deze vorm van afhandeling noemen we webcare en dit kunt u breder inzetten dan traditionele klantenservicekanalen. U kunt in een keer direct al u klanten voorzien van extra informatie en wanneer er zaken opgelost zijn, is dit door uw andere klanten terug te lezen. Nog een voordeel is dat uw klantenservicemedewerkers telefonisch minder belast worden wanneer u de informatie al online heeft staan.

Zet meerdere kanalen in om uw boodschap over te brengen

Het grote voordeel van de huidige ontwikkelingen, is dat door het gebruik van social media het vestigen van een naam heel snel kan gaan. Door verschillende kanalen op strategische wijze in te zetten, bouwen we samen met onze partners aan een imago dat een belangrijke bijdrage levert aan een positief bedrijfsresultaat.

Het voeden van de verschillende social media -platformen kan zodanig worden ingeregeld dat met een paar uur per maand al veel profijt wordt behaald!

Recente projecten
Blog berichten
Quebit is FD Gazelle 2017
Geplaatst op 17 oktober 2017

Quebit is benoemd tot FD Gazelle 2017!! Quebit staat voor gedrevenheid, passie en hard werken om haar doelstellingen te bereiken. Dit harde werken is beloond! Met trots mogen wij ons FD Gazelle 2017 noemen. Quebit behoort hiermee tot de 754 snelst groeiende organisaties van Nederland! Quebit noemt zich het meest gedreven online marketing bureau van Nederland […]

Lees meer
Vijf tips voor een succesvolle website
Geplaatst op 5 oktober 2017

Uw website is slechts een middel om uw doel te bereiken. Wij staan daarom altijd stil bij de kern van de website. Waar dient uw website voor en wie is de doelgroep. Wilt u enthousiasmeren, interesseren of de bezoeker overhalen tot actie? Het is belangrijk dat deze vragen eerst te beantwoorden voordat u een nieuwe […]

Lees meer
Hoe zorgt u ervoor dat uw nieuwsbrief converteert?
Geplaatst op 21 september 2017

Wanneer uw nieuwsbrief niet wordt geopend of wanneer er geen klikken plaatsvinden terwijl u veel tijd in uw nieuwsbrief heeft gestoken, kan frustrerend zijn. Dat uw nieuwsbrief niet wordt geopend, betekent niet altijd dat uw nieuwsbrief niet goed is opgesteld. Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom ontvangers de nieuwsbrief niet lezen of zelfs niet openen. […]

Lees meer
Alle blogberichten
Relaties over Quebit

Quebit was eigenlijk het eerste bedrijf waar ik een goed gevoel bij had. Zij tonen echt interesse in mijn zaken en zijn helder in wat ze voor mij kunnen betekenen.

Marten Horden, Horden Zonwering Lees meer

In de anderhalf jaar dat we nu met Quebit bezig zijn heb ik 30 tot 35% meer omzet gekregen. Dat is een stuk meer dan ik had verwacht.

Alex Simons, Quality Steigers en Sealing Lees meer

Mijn ervaring met Quebit – Korte lijnen, duidelijke communicatie en ze bouwen een mooi en professioneel product voor een eerlijke prijs. Daar hou ik van!

Alex van Dooren, Van Dooren Transport

Wij zijn al enige jaren tevreden klant bij Quebit; er wordt goed op je wensen ingespeeld & je kunt altijd snel op adequate feedback rekenen wanneer je vragen of issues hebt!

Denice Sijtsema, ADS Security B.V.